Säkerhetsbältet i vår bil genom livet måste ibland testas, bara för att se om det fungerar.

 

Ibland känns livets pendel väldigt långsam, varje penselföring innehåller drag av “hur blir det med min pension, får jag någon pension?”

 

Penningmarknaden äter upp allt, den är som en jätte stor sax som klipper hål i allt som finns.

 

Samma oror varje morgon, det är som skörbjugg, äter du samma mat varje dag, ja då lär du får skörbjugg. Ingen variation.

 

Ibland småler jag åt mina oro, dricker mitt kaffe, äter min småfranska.

 

Säkerhet och oro verkar fungera bra ihop.

 

Säkerhetsbältet i vår bil genom livet måste ibland testas, bara för att se om det fungerar.

 

Eller tycker du att det räcker om någon annan testar det åt dig?

Leave a Reply

